מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית בתחום האורתופדיה?

September 28 2023spiderus_admin

רשלנות רפואית בתחום האורתופדיה יכולה להסב נזקים רבים. כל הליך אורתופדי שמבצע אורתופד או מנתח כירורגי העוסק בתחום האורתופדיה, חייב להתבצע בצורה המדויקת והמקצועית ביותר שכן, אם לא התבצע כך, הוא עלול לגרום לנזק למטופל.

עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ידע כיצד לבחון כל מקרה שמובא בפניו בכדי להבין האם יש עילה לתביעת רשלנות בתחום האורתופדיה והאם ניתן להוכיח כי הנזק שסובל ממנו המטופל קשור באופן ישיר לפעולה שבוצעה או לא בוצעה, בדיקה שבוצעה בצורה לא תקינה או ניתוח שבוצע בצורה לא מספיק מקצועית. במקרה יש עילה לתביעת רשלנות רפואית, עורך הדין ילווה את האדם בתהליך הגשת התביעה.

רשלנות רפואית באורתופדיה- במה מדובר?

כירורג אורתופדי הוא איש המקצוע אשר מתמחה הן באבחון והן במתן טיפול למצבים אשר קשורים לגידים, לעצמות, לרצועות ועוד. כמובן שיש גם מנתחים אורטופדיים אשר מתמקדים בתחום ספציפי שבו הם מומחים, כך לדוגמא: ניתוחי עמוד שדרה, טיפול בשברים, רפואת ספורט ועוד.

חשוב לדעת כי ניתוחים אורתופדיים הם ניתוחים פולשניים. כאשר הם מתבצעים בצורה לא מספיק מדויקת או ברשלנות הם עלולים להסב נזקים גופניים חמורים יותר או פחות למטופל. מנתחים אורתופדיים חייבים לספק טיפולים ברמה סבירה כפי שהיה נוהג אורתופד אחר מהתחום. במידה והם לא פועלים בצורה סבירה ונגרם נזק למטופל, ניתן להגיש כנגדם תביעת רשלנות רפואית באורתופדיה.

מה יכול להיות מוגדר כרשלנות רפואית בתחום האורתופדיה?

אין ספק כי תחום האורתופדיה הוא תחום מורכב ביותר וכל שגיאה ולו הקטנה ביותר, עלולה לגרום להשלכות הרות אסון למטופל.  ישנם מקרים שונים אשר ניתן להגדיר כרשלנות רפואית בתחום האורתופדיה, כך לדוגמא: עיכוב באבחון של בעיה אורתופדית שעלול להסב נזק לאדם, טיפול לא נכון בשברים, מיקום שגוי של ברגים במהלך ניתוח תיקון שבר, תיקון לא נכון של עצם שבורה, יישור עצמות שבורות שלא התבצע בצורה נכונה, רשלנות בביצוע ניתוח של החלפת ברך, השארה של מכשירים שונים במהלך ניתוח בגוף המטופל ועוד.

כל מקרה מעין זה עלול להסב נזקים למטופל. הנזקים יכולים לנוע מנזקים קלים יותר ועד נזקים חמורים ביותר. כל אדם שניזוק כתוצאה מרשלנות רפואית אורתופדית ויכול להוכיח זאת, צריך לפנות לעורך דין רשלנות רפואית אשר יבדוק האם יש עילה כלשהי לתביעה ובמידה ויש עילה לכך, יסייעו לו בתהליך התביעה.

כיצד יסייע לכם עורך דין רשלנות רפואית באורתופדיה?

חשוב לזכור כי רשלנות רפואית בתחום האורתופדיה ורשלנות רפואית בכלל, אינם דברים שקל להוכיח. מרבית הפעמים נלחמים מול גופים רפואיים או אנשי מקצוע מתחום הרפואה שיש להם הון כוח ובכדי שהתביעה תצלח, עורך הדין חייב להיות מיומן, מנוסה ומקצועי בתחום התביעות הללו.

עורך דין מעין זה חייב לאסוף את כל החומר הרלוונטי עבור התביעה, להעביר אותו למומחה בתחום האורתופדיה אשר יקבע האם במקרה המדובר המנתח האורתופדי או האורתופד לא נהגו בצורה סבירה שהייתה מצופה מהם ובהתאם לכך, יגיש תביעה וינהל אותה בצורה הטובה ביותר, עד לקבלת הפיצויים המקסימליים המגיעים ללקוח שלו בגין אותה התביעה.

Share: